Nytårsmail 2023

5. januar 2023 13:00 , af Leif Vejbæk

Nyhedsmail nytår 2023

Nytårshilsen

Bestyrelsen ønsker alle medlemmer et godt nytår 2023 med ønsket om fremgang for alle klubbens aktivitetsområder.

Fra og med næste kontingentbetaling er priserne som følger

Børn (10-14 år) pr. halvår: kr. 513,-
Ungdom (15- 24 år) pr. halvår: kr. 744,-
Senior (fra 25 år) pr. halvår: kr. 1204,-
Par pr. halvår: kr. 1646,-
Passiv medlem senior pr. år: kr. 300,-
Passiv medlem ungdom pr. år: kr. 50,-
Herudover betales kr. 200,- i indmeldelsesgebyr og kr. 125,- i nøgledepositum (for personer over 18 år)

VIGTIGT!  Hvis du har fået nyt betalingskort indenfor det sidste halve år, så husk også at ændre dine betalingskortoplysninger i din profil på hjemmesiden, så dit kontingent bliver betalt uden problemer i januar.

Generalforsamling

Torsdag d. 26/1-23 fra 19-21 afholdes den årlige generalforsamling. Dagsorden udsendes senere.

Det er gratis at deltage, men husk at skrive dig på i aktivitetskalenderen.

Vintervedligehold

Til vintervedligeholdelsen af sculler og coastal er der udarbejdet en fin plan med bådhold samt en bådformand på hver båd.  Ikke aller hold har nået deres opgaver endnu, men det kommer. Bådformændene  har fået udleveret en tjekliste til opgaven.

I slut januar bliver der flyttet rundt på bådene i bådhallen. Den ene C4 kommer ud bagved motorbåden. En 4+ inrigger kommer retur til den mellemste anhænger i blikskuret. Derefter fordeles de resterende pladser. Planen er navneskilt på de forskellige pladser.

C2 Proseidon er utæt og der arbejdes på en løsning.

Roklubben efterlyser et eller to medlemmer, som er interesseret i at komme på materielkursus. Vi mangler det meget.

I samme omgang efterlyses der hjælpere til tjek af de oppustelige veste. Alle veste skal være oppustet i et døgn, tjekkes og pakkes sammen igen. Meld jeg gerne til rochefen.

Klargøring/vedligehold af inrigger 2023

Vi skal have klargjort flere af klubbens inriggere, Henrik Larsen og undertegnede står for opgaven.

Jeg ”prikker” nogle til at være med (dem som har roet en del) og gerne de nye roer fra de 2 sidste sæsoner er særdeles velkommen til at være med og få et større indblik i klubbens både og vedligehold plus det gode sammenhold.

Kontakt mig hvis jeg ikke lige har fået prikket DIG J

Morten E. 8171 8738

Morten.mus@icloud.com

Nye priser køkken

En flaske vin stiger fra 60 til 70 kr

Kaffe med brød på klubaften onsdag stiger fra 20 til 25 kr

Øvrige priser er uændrede

HUSK Namnam aften

Fredag d. 20/1-23 - se aktivitetskalender

Konkurrencer

Køge Roklub har generelt klaret sig godt igennem de forskellige rokunkurrancer. Anna Karina, Felix, Henrik B., Trine og Mai-Britt har vundet medaljer ved DM, NM, EM, VM i 2022 og er inviteret til medaljevinderarrangement den 20. januar. Ialt 34 medaljer hvor de 24 er i guld.

Ved siden af er der medaljer fra mesterskabsturneringen, SM, JM og FM.

På Lørdag er Køge Roklub repræsenteret ekstra med et par vores nye medlemmer. Vores roklub har 20 sæder og deltager i 1000 m med Louise, Trine, Mai-Britt, Martin, Lasse, Henrik B., Lars K., Jan O., Henrik L., Kristian E., Kim G. og Torben.

I tandem løb / holdløb skal der roes 1000m. Her har vi tre hold med: 1 Filippa og Martin. 2 Jan og Trine. 3 Kristian og Louise. 4 Henrik L. og Mai-Britt

Alle har trænet ihærdigt og vi ser frem til en god regatta. Løbet er virtuelt og bliver afholdt fra roklubben. Første løb er kl 13.40 og I er alle velkommen til at kigge med og heppe.

Næste regatta er DM som bliver afviklet i Gladsaxe den 21. januar. Alle løb afvikles fysisk. Seneste tilmelding er den 11. januar. Masters har mulighed for deltagelse i 2000m, 500 m, 200 m og stafet. Uroerne kan deltage i 2 min og 4 min.

Hvis du er interesseret i at deltage, skal du rette henvendelse til Louise eller Mai-Britt som sørger for tilmeldingen.

Mai-Britt Bille

22419217

Medaljetagere

Der er fejring af medaljetagerne for 2022 fredag den 20. januar. Bente tager med og jeg har skrevet lidt ekstra på - hvis flere vil med.

Listen er pæn lang. Derudover er der medaljer fra SM, JM, FM.

Mai-Britt Bille

22419217

Arkivmateriale

Klubben ligger inde man et omfattende arkivmateriale indsamlet i forbindelse med Jubilæumsskriftet.

Bestyrelsen foreslår, at de der i sin tid leverede materialet og ønsker det tilbage snarest henvender sig til bestyrelsen, så det kan ske.

Når alle, der ønsker det, har hentet materiale, vil det resterende blive grovkatalogiseret  og afleveret til Lokalhistorisk arkiv.

Kommunikation til medlemmer

Har du ikke Facebook, kan du se opslagene fra vores åbne gruppe på hjemmesiden