Nyhedsmail september 2022

14. september 2022 11:30 , af Leif Vejbæk

Nyhedsmail september 2022

Referat fra bestyrelsesmøde september 2022 findes på hjemmesiden og på opslagstavlen. Næste bestyrelsesmøde 1/11-22.

Tillykke til Anna Karina - otte gange guld!

Otte sejre i guld til Anna Karina. Imponerende flot. Guld i 4x, 2x, 1x.

Vintertræningen

Sidst i september og i begyndelsen af oktober går inde-træningen i gang. De sidste brikker i puslespillet er ved at blive lagt. Der er rykket lidt rundt på holdene, og der er nye hold på vej. Hold øje med aktivitetskalenderen og meld jer til.

Har du lyst til at tage en spinningtime eller sportsroning, så kontakt endelig Mai-Britt eller Louise.

Igen i år vil der være mulighed for deltagelse ved ergometer mesterskaberne. Vi holder medlemsmøde om træning, forudsætninger og fællesskab inden længe. Første mesterskab er “Sjællandsmesterskaberne” er den 26. november.

Sauna, bad og døre

Bestyrelsen har, pga de høje elpriser, besluttet at holde saunaen lukket indtil videre. Samtidig vil vi gerne opfordre til, at medlemmerne tager kortere og koldere bade og sørger for holde døre lukkede aht. varmetabet.

Standerstrygning

I år afholdes standerstrygning d. 30/10 med åben roning / havnerace kl 10. Alt efter vejret er der roning på bugten eller i havnen. Der vil som afslutning være 500 m race i havnen - “alle mod alle”. Så hvem kommer først?

Strygning med formandens tale kl 12 og her efter pølser på kajen. Tilmelding i aktivitetskalenderen eller på opslag i klubben.

I tilfælde af dårligt vejr erstatter vi havneræs med ergometertræning.

Møde op så vi kan få roet de sidste km hjem inden vintersæsonen.

Vinterroning

Fra den 30. oktober kl 12 gælder reglementet for vinterroning. For at få tilladelse til vinterroning skal du have roet 300 km på vandet i denne sæson. Ansøgning om

tilladelse til vinterroning sendes til rochefen. Regn dine km igennem inden at du sender ansøgningen afsted.

Rengøringdag

I år finder efterårsrengøringen sted lørdag d. 5/11. Vi starter med morgenkaffe kl. 9.00. Kom og giv en hånd med. Meld dig til på aktivitetskalenderen eller på listen på opslagstavlen.

Bøgeskoven

Lidt mere roning og hygge den 6-7 august havde vi langtur til Bøgeskoven, den startede med at en luge blæste i havnen men vi lånte en fra en anden båd og så var det afsted.

Vi havde medvind og med opslået paraplyer tog det kun 2.5 time så var vi i Bøgeskoven. En meget hyggelig tur med glade mennesker og lækker mad, hjemmebag og fantastisk stemning.

Næste dag gik det knap så hurtig 3.5 time så vi i Køge igen, lidt trætte og ømme hænder men hvad gør vi ikke for en hyggelig tur. En tur af ældre kendinge og 1 helt ny roer og en med et par år på rosædet alt i alt 10 personer deltog. I næste sæson vil der komme flere langture og måske en ferie langtur.

Niels Juel

12 glade og mætte roere fra Køge Roklub hilste fregatten HDMS Niels Juel velkommen i Køge Havn.

Inden vi tog på vandet havde vi alle grillet i hyggeligt selskab.

Inden mødet med Niels Juel havde vi øvet “rejs årer” så vi kunne hilse maritimt velkommen,

det var blevet bemærket af Skibets chef Simon, da jeg talte med ham ombord på fregatten næste dag, hvor Køge Roklub havde en stand for at hverve nye medlemmer, der var en smule interesse lidt mindre end jeg egentlig havde håbet på.

Klubdragter

Bestilling af rotøj kan jeg tage imod mens Bente er på ferie, jeg er i klubben helt sikkert onsdag den 14 september fra kl. 1800 og til klubaften.

Der er forskellige modeller der kan prøves.

Kommunikation til medlemmer

Har du ikke Facebook, kan du se opslagene fra vores åbne gruppe på hjemmesiden

DEN FINE UDGAVE AF NYHEDSMAILEN ER VEDHÆFTET