Beretning fra Euro Masters Regatta i München

8. august 2018 14:32 , af Leif Vejbæk

Ved Euro Masters Regatta i München startede Anna Karina og jeg følgende løb:

Torsdag startede vi ud med at ro regattaens allerførste løb i 1. heat i klassen MW4xA. Vi roede sammen med Susan Arndt fra Erster Kieler Ruder Club og Jutta Lollies fra Ruder Club Hamm. Vi fik en 3. plads.

Nogle timer efter måtte Anna Karina og jeg på vandet igen i Skipperkroen i klassen MW2xC hvor vi fik en 2. plads.

Fredag stod jeg igen tidligt op og roede dagens første løb i klassen MW2xA sammen med Susan Arndt fra Erster Kieler Ruder Club. Vi fik en 3. plads.

Om eftermiddagen havde Anna Karina og jeg to løb med Sarah Haubro og Astrid Haastrup fra KVIK der venligst havde lånt os en båd. Vi startede MW4xB og vandt. Nogle timer efter måtte vi på vandet igen i klassen MW4xC og fik en 2. plads.

Lørdag måtte Anna Karina og jeg tidligt op og roede dagens første løb MW2xB i Skipperkroen. Vi vandt vores løb.

Ved middagstid roede vi en dobbeltfirer venligst udlånt af Lyngby sammen med Inger Koch, Lyngby Dameroklub og Mette Møller, Furesø. Vi vandt vores løb i klassen MW4xD. Vil lige nævne at vi var den hurtigste båd i hele klassen med tiden 3:38 38

Søndag var det mixløbene.

Anna Karina startede med Christian Mølvig fra Sorø Roklub i klasserne MM/W2xA og MM/W2xc. De vandt begge deres løb med stor afstand til modstanderne.

Jeg startede klassen MM/W4xC med Susan Arndt og Markus Vogel fra Erster Kieler Ruder Club samt Daniel Illmann fra Schwerin. Vi vandt vores løb.

Det sidste løb på regattaen jeg roede var i klassen MM/W2xC sammen med Daniel Illmann fra Schwerin og vi vandt også vores løb.

Køge Roklub har ikke fået en placering lavere end en 3. plads i alle de løb vi har startet. I alt har vi fået:

10 guldmedaljer

4 andenpladser

3 trediepladser

Jeg vedhæfter nogle billeder. Man skal have éns dragter på så derfor vi ikke kan have vores Køge dragter på når vi ror hold. Eneste undtagelse er søndagens mixløb hvor jeg dog skulle bære trikot fra Erster Kieler da jeg roede i deres både.

Anette