Lærerig sæsonstart i Lübeck

15. maj 2017 10:55 , af Anna Karina Eli Gravad

Endelig fik vi hul på kaproningssæsonen og det følges rigtig godt. Årets første regatta er altid et pejlemærke på om vintertræningen har været god. Og allerede nu kan vi sige – JA vintertræningen har været effektiv.

Lørdag havde Anna Karina og Christian Mølvig, Sorø Roklub deres første start i mix2X. Der var 5 holdt tilmeldt og vejret var klart en udfordring. Regn og 8 m/s fra øst gav god sidevind ned over banen.
Hånden på hjertet så ramte vi ikke lige rytmen, og indsatsen var slet ikke skarp nok. Anna Karina ”hang fast” i nogle dønninger og det kostede sejren til et utrolig stærkt søskendepar fra Hamburg, der var 20 år yngre end os. Vi fik lært, at træerne ikke vokser ind i himlen!.

Søndag gjaldt det først dame 2X – Anette Friedrichsen og Anna Karina Gravad; Køge Roklubs nye dame masters par nu fra samme klub. Vinden var fortsat fra øst og igen ca. 8 M/s. Vi fik en kanon start og ramte den gode rytme hele vejen ned over banen.  Derfor var der aldrig nogen tvivl om sejren.

Næste start var Christian Mølvig, Sorø Roklub og Anna Karina i mix 2X. Lysten til at revanchere gårsdagens nederlag var meget stor, og vi var ekstremt tændte fra start. Vi røg ud af starten i tempo 40 og kom foran med en bådslængde allerede efter 200 meter. En placering vi holdt ned over banen. Teknik, tryk og rytme. Alt gik op i en højere enhed og løbet var næsten fejlfrit.
I mål vandt vi med lidt over 7 sekunder (2 bådslængder) til søskende parret fra Hamburg.

Nu er vi hvor vi gerne vil være J.

Næste opgave er CPH Regatta i Bagsværd.