Køges stærkeste klasse er fundet!

17. maj 2017 15:00 , af Henrik Lerdorf

Der var kamp til stregen da elever fra Holmebækskolen, Vemmedrupskolen, Hastrupskolen og Ejby Skole i dag dystede om at blive ”Køges Stærkeste Klasse”. Det foregik til Køge Roklubs lokale Skole OL ro-stævne på Vemmedrupskolen, hvor 150 super friske og forventningsfulde elever deltog. I alt deltog fire 6. klasser og fire 7. klasser i kampen om at være hurtigst i romaskinen. Eleverne skulle klassevis ro 4000m. i én romaskine og alle elever skulle ro.

Forinden konkurrencen havde flere af klasserne været på besøg i Køge Roklub, som en del af et Åben Skole samarbejde, hvor de havde trænet det korrekte ro-tag og hurtige skift i maskinen.

Stemningen var i top og eleverne gik til den i maskinerne. Konkurrencen var tæt, men det blev altså 6.a fra Vemmedrupskolen der løb med sejren blandt 6. klasserne. Blandt 7. klasserne var der også tæt løb, særligt mellem de to parallelklasser fra Vemmdrupskolen. Det blev dog 7.b fra Vemmedrupskolen der løb med sejren blandt 7. klasserne.

Vinderklasserne er direkte kvalificeret til finalen i Danmarks Stærkeste Klasse, som finder sted ved det store Skole OL finalestævne i Aarhus 15.-16. juni.

Det bliver spændende at se, hvordan eleverne klarer sig i dysten om at blive Danmarks Stærkeste Klasse 2017.

Fra Køge Roklub var det skoleteamet Jørgen og John der trak det tunge læs, assisteret af Lerdorf, Knud Nielsen, Bente Kristensen og Torben Rasmussen. Stor ros til teamet.

Resultater
6. klasser