Besøg på Køge Jorddepot og Køges nye havn

9. september 2017 21:54 , af Jørgen Dahl

Tirsdag den 26. september kl 14.00. Arrangeret af KRs Veteraner.

Rundvisningen tager ca. 1½ time hvis vi cykler rundt, og det skal I nok regne med vi gør, hvis vi skal besøge hele området og have det bedste udbytte af turen.
Det er projektleder Jens Christian Kaas, der viser os rundt.
En tur rundt er ca. 5 km hvis vi også tager over på Køge Marina og ser hvad der er lavet der.
Mødested er foran administrationsbygningen kl. 13:45 – kør ind af indgangen fra Bådehavnen gennem porten og følg vejen til venstre langs med den blå bygning til administrationsbygningen.

Turens indhold:
 Modtagelse af jord (budget for 2017 er 1 mio. tons klasse 1 jord og 750.000 tons klasse 2-3)
 Deponeringssteder på området.
 Nye kajarealer – herunder belægninger og forankringer og forsyning til skibe
 Unitterminal – Hvilken typer af gods kan disse arealer anvendes til.
 Uddybning – herunder arkæologiske undersøgelser og fund.
 Køge Marina
 Økonomi - Hvad er økonomien i projektet
Vi slutter af i administrationsbygningens kantine med kaffe og kage som Køge Jorddepot er vært for.
Praktisk fodtøj (evt. gummistøvler) – eventuelt regntøj er nødvendigt da det kan være både smattet og vådt vejr.
Tilmelding: Senest den 19. september, kl. 14:00, på listen i klubben eller e-mail til sekretaer@koegeroklub.
Bestyrelsen for KRs Veteraner