Båddåb og Søndre Havnedag

29. august 2017 16:06 , af Jørgen Dahl

I forbindelse med Sdr. Havnedag den 26. august, var der åbent hus i roklubben,.

Vi benyttede bl.a. lejligheden til at navngive de 2 sidst ankomne både. De 2 både klubben har købt for penge vi har fået fra Nordeafonden og fra Køge Kommune,

Det er  Coastalbåden, 2X, der nu hedder POSEIDON og er købt for de kr. 60.000,- Nordeafonden har doneret og Wintech clubracer dobbeltsculleren, som blev døbt Triton, købt for kr 50.000,- som vi har fået fra Køge Kommune.

Poseidon er havgud i klassisk græsk mytologi. Triton er også en havgud fra den græske mytologi og søn af Poseidon.

Navnene har bestyrelsen valgt fordi de 2 skibe, der nåede at blive bygget på det værft der lå på den grund hvor Køge Roklub nu ligger, og har ligget siden 1946, blev døbt Poseidon og Triton.

De 2 Edon-både og Wintech dobbeltsculleren anskaffet tidligere i år, blev også vist frem, og Alexander og Kasper roede fin præsentationstur i dobbeltsculleren, i havnen,.

Der var en del af de besøgendes børn der fik prøvet en Edonbåd og de børnekajakker klubben har.

Christina, Helle, Jette, Bente og Claus havde lavet fine kringler, kager og lagkager, til de fremmødte. Heldigvis er der lidt til overs til de næste par klubaftener.

Bente Kristensen og Claus Phillipsen passede køkkenet.